Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

lördag 31 juli 2010

Somalier ska utvisas till första EU-land han kom till

UTVISNING Ännu en gråtmild story om en asylsökande somalier som vägrar foga sig efter hur lagen, i detta fallet Dublin-förordningen, är utformad.

Det handlar om den sextonårige Muhudin Izadin som flydde från Somalia till Sverige (var annars) där en farbror bor. För tre år sedan såg Muhudin Izadins pappa till att sonen smugglades från Somalia för att börja färden mot Sverige. Två år senare kom Muhudin Izadin fram till farbroderns hem i Västerås. Men nu ska han utvisas. I enlighet med den så kallade Dublinförordningen måste Muhudin Izadin tillbaka till det EU-land som först tog emot honom.

Muhudin Izadin har fått tre veckor på sig att överklaga beslutet om att han ska tillbaka till Italien, men han vet inte om överklagan har kommit in i tid. Muhudin Izadin har fått besked om varför han enligt lag måste tillbaka till Italien, men lagen har han ingen förståelse för.

– Min familj bor här. När jag äntligen har kommit hit så vill de skicka bort mig. Det finns inget humant med de här reglerna. Jag vill att de som bestämmer ska se det ur ett mänskligt perspektiv, säger han.

– Det skulle kännas bättre att skicka mig tillbaka till Somalia än till tågstationen i Italien. Jag kommer att dö där. Då är det bättre att dö i Somalia, säger Muhudin Izadin.

VLT

Izadin tycker alltså det är bättre att skickas till Somalia än att vara i Italien. Somalia där terrorn härskar genom mordiska islamistgänget Al-Shabab vs Italien med sitt icke-krigstillstånd, fantastiska matkultur och framförallt, demokrati i frihetens namn.




Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt (medlem)

Inga kommentarer: