Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

söndag 28 februari 2010

MOSKÉ I RINKEBY

I Schweiz sa folket nej till minareter men i Sverige tävlar riksdagspartierna i att tillgodose muslimernas krav. Motiven till dessa beslut är dessutom mycket märkliga och ologiska men så blir det ju när man försöker argumentera för något som inte är logiskt och naturligt.

Enligt uppgifter i tidningen Dagen har Alliansen tillsammans med S och MP sagt ja till en ny moské genom en blocköverskridande överenskommelse.

Schweiz nej till minareter var i praktiken ett nej till islamiseringen och då är egentligen just byggandet av moskéer det största problemet. Den som följt med på Internet har säkert någon gång sett något Youtube-klipp över vad som predikas i moskén. Många av dessa videoklipp visar islams rätta ansikte enligt min mening och detta skrämmer mig. Att riksdagspartierna i Stockholm vill främja islamiseringen av Sverige förvånar mig inte det minsta och detta beslut kommer bara att gynna Sverigedemokraterna i kommande valrörelse.

Argumenten från dessa politiker är dock väldigt märkliga.

"Vår förhoppning är att det blir en positiv ekonomisk effekt för Rinkeby och att moskén samtidigt kan öka tryggheten i området. Fördomar och diskriminering grundläggs vanligen i okunskap om det som är främmande för oss."

Hur detta bygge skall kunna få några "positiva ekonomiska" effekter har jag väldigt svårt att förstå. Möjligen kommer fler muslimer flytta till Rinkeby men med tanke på hur stort bidragsberoendet är hos denna invandrargrupp har jag svårt att se hur detta kan få några positiva effekter. Jag ser det snarare som tvärtom.

Det skall uppenbarligen även öka tryggheten enligt dessa politiker. Den enda slutsats jag drar av detta är att om andelen muslimer ökar i Rinkeby så blir det ett mer muslimskt homogent område vilket skulle innebära att bråk och våld mot andra etniska grupper minskar. En muslimsk homogen enklav kan nu skapas i Rinkeby där inga svenskar kommer att bosätta sig.

Sedan anser dessa politiker att fördomar och diskriminering kommer att minska genom att en stor moské byggs i Rinkeby. För mig är det ett fullständigt obegripligt argument från min horisont. Segregeringen kommer utan tvivel att öka och detta har ingen positiv effekt på fördomar och diskriminering.  Att sedan låta islamiseringen breda ut sig innebär också att ojämlikhet mellan könen som råder inom islam legaliseras av dessa politiska företrädare.

Säg NEJ till moskéer i Sverige så länge islam inte står upp för alla människors lika värde!

Dagens Nyheter.

 

 



Ursprungsartikel
Källa: Thoralf Alfsson (importerat inlägg)

Inga kommentarer: