Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

söndag 31 januari 2010

POLITISKT KORREKT MEN OKORREKT



Jag kan inte låta bli att kommentera Barometern och Anders Blanks senaste artikel om Peps och mig för den är ett lågvattenmärke på mer än ett sätt.

Rubriken talar sitt eget tydliga språk och understryker vad Anders Blank vill förmedla med sin artikel.

"Jag avskyr SD"

Det Peps säger är att han avskyr gissningsvis ca 500 000 svenskar och det får ju stå för honom. Enligt mig är det dessa ca 500 000 som öppnat ögonen, något som Anders Blank ännu inte lyckats med.

Peps Persson måste ha något fel på hörseln om han anser att hans låt är förvanskad. Hur kan originaltexten sjungen av textförfattaren själv vara en förvanskning, det övergår i varje fall mitt förstånd. Men Anders Blank som skrivit artikeln kan kanske förklara detta fenomen. Sen heter inte låten "grannar" som Anders Blank skriver, utan "Grannen".  I första meningen i artikeln pekar alltså Anders Blank ut Sverigedemokraterna för en förvanskning som omöjligt kunna äga rum, till på köpet med en felaktig titel. Vad finns det för bevis att den sedan är gjord av en Sverigedemokrat?

"Bra" början på en artikel, Anders Blank!
Men det finns mer.

Sedan skriver Anders Blank att jag tvingades ta bort länken vilket är en ren lögn. Jag valde själv att ta bort länken för att undvika just sådana falska artiklar som Anders Blank skriver.

Sedan kommer nästa groda från Anders Blank

"Youtubeklipp där Peps Perssons låt kapats i slutet och fått titeln "Därför röstar jag på Sverigedemokraterna"."

Jag uppfattade att YouTube-klippet hade fått detta namn ingen hade ändrat något med musiken. Utan musiken var kompletterad med en rad mycket välkomponerade foton.

Men det är inte nog med detta.

"Låten innehåller en textrad där ett främlingsfientligt budskap förs fram."

Jag uppfattar nog att det är mer än ett textrad med ett främlingsfientligt budskap om man skall bedöma de på samma grunder som jag blir bedömd av t.ex. politiska motståndare i kommunfullmäktige. Här kommer några textrader från låten.

"Min granne är rädd för araber:
-Dom e ju inte som vi!
-Och deras religion e makaber
Med hedersmord o heligt krig!
-En del kommer hit o beter sej"

"-Ja jag e trött på allt
Förbannat fusk o fjäsk o dalt!
På alla jävla banditer
Som kommer hit o förstör"

"O sen ska packet ha bidrag
Till hela sin jävla släkt
Osså slår dom ihjäl sina döttrar
För nån jävla pajasdräkt"

Detta kallar Anders Blank för en textrad i sin artikel. Ännu en "förvanskning" av sanningen! Kanske lite svårt med matematiken på Barometern.

Men det är inte nog med det.

"I det här fallet handlar det ju om avsiktlig feltolkning och manipulation av texten med avsikt att använda den som ett stöd för SD:s politik."

För det första har väl den som lyssnar rätt att göra sin egen tolkning av texten. Det brukar vara ett tecken på eget tänkande att tolka något efter egna erfarenheter och värderingar men det får man tydligen inte göra med material från Peps Persson. Då riskerar man att bli stämd av denne skåning som är rädd för att SD skulle hota demokratin. Om jag var Peps Persson skulle jag öppna ögonen och se det verkliga hotet mot demokratin och det heter inte SD.

Hur kan en text som sjungs av titelförfattaren själv, vara manipulerad. Jag undrar om inte Peps gått och blivit senil på gamla dagar.

I en tidigare artikel hävdade Peps Persson att den sista delen av texten skulle upplyst lyssnaren om att Peps inte alls stod för dessa värderingar. Efter att ha läst texten är det inte heller mycket att skryta med med tanke på vad som uttryckts i början av texten.

Här följer texten från den del som utelämnats av skaparen av detta videoklipp.

"Och jag försökte förklara
Och nyanser lite grann
Men han surblängde bara
Och sa: - Det var satan va du kan!
Och när jag blev pedagogisk
Då märkte jag att han fick nog
Så det var väntat och logiskt
Att han sa ajöss och drog"

Ställ det i relation till den inledande texten så är det minst sagt magert. Här kan vi snarare prata om en textrad. "Nyansera lite grann" och "pedagogisk". En minst sagt strålande förklaring av Peps Persson.

Anders Blank kunde åtminstone lyssnat på hela låten innan han skrev sin artikel som bakgrund till sina påhopp. Så kanske den inte innehållit så mycket fel. Men så är det när man bara vill lyssna på ena parten och till på köpet skall vara politiskt korrekt.

Den som sedan läser kommentarerna till artikeln ser ju vilken nivå Anders Blank släpper igenom på artikeln. Där understryker han än mer tydligt vad han är ute efter med sin artikel och sin smutskastning av mig och Sverigedemokraterna.

Jämför det med denna artikel där domen för knivmordet i Köpingsvik redovisas. Notera att det inte är möjligt att kommentera i denna artikel om dessa brottslingar med utländsk härkomst som dömdes till 6 år respektive 3 års fängelse.

Tror ni att Barometern skulle stänga av kommentarsfunktionen när en Sverigedemokrat skall "skrivas ner" för en icke händelse. Självfallet inte! Det gör man bara när man skriver om grova brottslingar i Barometern. Då måste dessa brottslingars integritet och anseende skyddas av den politiskt korrekta Barometern.

Hyckleri är bara förnamnet! Tragiskt agerande av Anders Blank och Barometern!



Ursprungsartikel
Källa: Thoralf Alfsson (importerat inlägg)

Inga kommentarer: