Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

onsdag 30 september 2009

Bara en liten grej som jag vill visa er.


I Bloggen om Expressen hittade jag denna pärla.

Påståendet om att Expressen alltid manipulerar bilder på brottsmisstänkta invandrare för att de ska se svenska ut, på faller förstås på sin orimlighet för alla som läser tidningen och ser vad vi publicerar, men det är intressant ändå. Som ansvarig utgivare vet jag ju vilka beslut vi fattar. Jag har förståelse för att alla inte har samma insikter, men reaktionerna till oss avslöjar ganska ofta i bästa fall okunskap och i sämsta fall rasism.”

Låt oss nu alla inse att vi har haft fel. Det är vårat rasistiska tänkande som gjort att Expressen pixlat bilder på brottslingar.

Lite exempel på våran rasism.

Våldtäktsmannen fångades på bild.

De greps för nya bränder.

Det är bara några av alla exempel jag kunde ta fram.

Mvh Varjager



Ursprungsartikel
Källa: Varjager's Weblog (importerat inlägg)

Inga kommentarer: