Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

måndag 13 juli 2009

Nyheter i dagens Sverige

Hur är det möjligt?

En man har hållit sin familj i ett järngrepp, barnen har undanhållits alla skolgång och frun misshandlades regelbundet. Barnen fick enbart gå ut i grupp, under uppsikt av pappan, även kvinnan har hållits under uppsikt. Tidvis har familjen vistats i mannens hemland enligt SvD. Myndigheterna har inte ens uppgifter om mannens ålder. De uppgifter som finns är uppenbart felaktiga enligt SvD.

Det är väl här någonstans man undrar vad varför denna man fick uppehållstillstånd i Sverige. Myndigheterna har inte ens adekvata uppgifter om mannens ålder. Hur har han kunnat få uppehållstillstånd? Det talas om "rättssäker process" är detta en rättssäker process? Att patriarken sedan håller barnen undan skolan i 9 år och dessutom lyckas med det får t.o.m. en trött cyniker som mig att höja på ögonbrynen.

Journalförda som journalist

Ett par i Älvsborgs län tog sin son till en läkare. Läkaren behärskade inte språket så bra, paret förstod inte vad läkaren sade helt enkelt. Mamman begärde då att få en läkare som talade svenska, ett rimligt krav kan man tycka. Enligt DN så begärde alltså mamman inte en svensk läkare, utan en svensktalande läkare. När sedan mamman fick ut sina sjukjournaler så såg hon att de var journalförda som rasister.

Så långt har det alltså gott i vårt land, vill du prata med en läkare som talar begriplig svenska så kan du journalföras som rasist. Det skall poängteras att det enbart är läkaren själv som journalfört paret som rasister. Det är alltså inte någon ur sjukhusledningen eller någon annan som gjort denna bedömning. Men att en läkare överhuvudtaget kan få för sig att göra en sådan sak, enbart för att paret vill prata med en läkare de kan förstå, skvallrar lite om samhällsklimatet.

Pride

Jag hör att fotbollsklubbarna Hammarby och AIK skall delta i årets Pridefestival. De är nog inte riktigt med sin tid. Ingen supporter jag pratat med är entusiastisk inför detta deltagande. De politiskt korrekta vindarna har redan börjat vända sig mot Pridefestivalen. Det sades på Godmorgon TV, SVT1 att alla är välkomna i idrotten, oavsett vilken sexuell preferens man har. Ja det kan jag hålla med om, det innebär dock inte att man behöver deltaga i Pridefestivalen.

Länk DN – Rasist

Länk SvD – Familj



Ursprungsartikel:
http://robsten.blogspot.com/2009/07/nyheter-i-dagens-sverige.html

Källa: Robsten blog (medlem)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ang läkarern som man inte förstod,så har jag exakt samma erfarenhet. Jag hör dåligt och kan inte förstå folk som mumlar eller talar otydligt. Så när jag träffat läkare(har hänt flera gånger) som jag inte förstår eller hör begär jag givetis en annan.Varje gång har jag blivit oförskämt bemött av oförstående läkare och annan personal. Och jag har aldrig fått min röst hörd utan varje gång har jag varit tvungen att avsluta besöket och uppsöka en ny kontakt med extra kostnader som följd. Man kan ju undra vad som står i min journal. Och iom att läkaryrket alldeles tydligt är ett extremt högstatusjobb hos våra nysvenskar kan man ju gissa att detta problem lär bli vanligare.

Olbap sa...

Det jag inte förstår är varför inte fler av alla uppenbart sossifierade Svenssons inte börjar rösta på Sverigedemokraterna. Sverige - vakna!!!!!!!!!