Åsikterna uttryckta i denna samlingsblogg representerar varje enskild skribent,
och överensstämmer därmed ej nödvändigtvis med samtliga listade skribenter.

lördag 28 februari 2009

SAHLIN FORMAR SITT B-LAG

Ursprungsartikel:
http://thoralfalfsson.webblogg.se/2009/february/sahlin-formar-sitt-b-lag.html



Monas lärjungar Foto Thoralf Alfsson

Det är ju ett känt faktum att en svag ledare väljer att omge sig med ännu svagare medarbetare för att säkra sin egen framtid och det är precis det som Mona Sahlin gör just nu.

Att utse Ibrahim Baylan som partisekreterare visar verkligen inte prov på socialdemokratisk styrka. Däremot visar det på inriktningen mot invandrargrupper som väljare. Tomas Östros, Sven-Erik Österberg och Ibrahim Baylan är enligt min mening inga starka kort utan visar på en ganska medioker uppställning för socialdemokraterna inför valet 2010..

Håkan Juholt har blivit blåst på konfekten av Mona Sahlin och hamnar på gubbhyllan som Östran skriver. Han har ju även blivit blåst på en valbar plats i EU-valet så frågan är vilket hundben som Mona Sahlin kommer att kasta till den jycken, det blir i vilket fall som helst inte särskilt fett. Pär Nuder som var ett starkt kort lämnar riksdagen 2010 och Marita Ulvskog drar till Bryssel. Sönderfallet inom socialdemokraterna fortsätter och sannolikheten för att vänsterblocket skall vinna valet 2010 minskar för varje dag med Mona Sahlin som partiledare. Men jag gråter inte utan är bara nöjd ju längre Mona Sahlin tillåts sitta kvar som partiledare.


Att vi Sverigedemokrater kommer att utsättas för en smutsig valrörelse bekräftas gång på gång. Senast var det Sydsvenskan som i en artikel skriven av kommunisten Petter Larsson, som ägnar sig åt rena lögner i sin artikel. Det är samma skiva som snurrar om och om igen i sina försök att skrämma svenska folket för oss Sverigedemokrater. Men jag kan lova dessa skribenter att den taktiken är redan dömd att misslyckas. Antalet nya medlemmar stiger varje vecka och antalet personer som öppet stödjer oss ökar också.



SR:s mullvad Caroline Stenman

Sveriges Radio fula försök att infiltrera SDU är ett annat exempel på denna kampanj som vi Sverigedemokrater utsätts för men jag är inte det minsta förvånad. Så fort media har det minsta chans att komma åt någon Sverigedemokrat tar man den utan några som helst skrupler.

När det däremot händer saker där politiker för de etablerade partierna är inblandade i på det ena eller andra sättet tiger media med hänsyn till de inblandades integritet. Den senaste veckan har jag noterat två händelser tack vare att jag bland annat håller koll på Tingsrätten som borde gett rubriker i media om dessa politiker behandlats på samma sätt som vi Sverigedemokrater.

Men jag sparar dessa händelser i mitt "arkiv" för att plocka fram om jag själv utsätts för medias eller de etablerade partiernas smutskastning.




Källa: Thoralf Alfsson (gästinlägg)

Inga kommentarer: